Koh Tao/Koh Samui

24 augustus 2013 - Koh Tao, Thailand

Hallelujah! We zijn eindelijk aangekomen op Koh Samui met een halve dagvertraging door buikgriep en bezoek aan lokale dokterspost. Hierdoor hadden wij onze boot richting Samui gemist maar gelukkig kon onze tourguide Kit tickets omboeken.

Wat een hele belevenis vandaag! Om14.15u stonden we in de haven van Koh Tao te wachten op de catamaran richting Samui als we zien hoe het weer boven zee omslaat en de lucht zich met pikzwarte wolken vult. Doordrukte op de boot konden wij niet binnen in de geairconditioneerde (is dit wel een woord?!) cabine zitten en moesten wij dus boven op het dek. Dit was in principe geen probleem, vanuit Chumphon naar Koh Tao hadden wij dit ook gedaan en beviel prima!

We waren de haven nog niet uitgevaren of het begon al te stortregenen. Ja hoor, eindelijk, onze eerste flinke regenbui van de vakantie had zich laten zien! Heerlijke frisse druppels. Snel de tassen ineen poncho gewikkeld en fotos en filmpjes weggeschoten met de waterproof camera! Lachen!

onderweg bleef het weer een beetje onzeker, veel donkere wolken met stortregens wat ons tot nu toe bespaard bleef.. Tot we bij Koh Panghan gingen aanmeren om de meeste mensen van deboot af te laten dan..

vanaf Koh Panghan tot Koh Samui is t misschien net 20 minuten varen, je kan tzelfs  gemakkelijk zien liggen. Maar toch in deze korte tijd en afstand wist een van de grote moessons ons in te halen, en op t moment dat wij gingen aanmeren op Koh Samui begint het toch te hozen! Niet normaal! Maar erg mooi en heerlijk verkoelend na zo'n zware nacht en dag!

Kit had alles voor ons qua vervoer op Samui naar het hotel prima geregeld! Totaal doorweekt van de moesson stapte wij dan ook in de taxi opweg naar het hotel, waar wij inmiddels al weer 3,5u zijn.

zojuist heerlijk gegeten bijMama's Burger (we hebben het alle 4 wel gehad met de rijst) en nu lekker slapen! Morgen weer een drukke dag, marine park bezoeken en snorkelen.

morgen weer een blog!

groetjes, departycrew

(toegevoegd door Chantalle)

1. Martin:
    24 augustus 2013
    He dat is kut , die buikloop hoop dat het gauw verdwijnt en jullie weer van alles kunnen genieten. Wel blijven eten en drinken uitdroging kun je nu niet gebruiken hoor . gr xxxx
  2. Dennis:
    25 augustus 2013
    Als jullie terug zijn maar ff rijsttafel bestellen? ;)